Bu Blogda Ara

1 Mayıs 2013 Çarşamba

Renkli Patates Salatası

Bugun aksam cayinin yaninda tatli degil, tuzlu bir seyler deniyim istedim. Yaptigim patates salatasi, karnimdan once gozumu doyurdu. Gorunumu o kadar guzeldi ki, kesmeye kiyamadim :) Neyseki sonunda kestim, tadini da esimde ben de cok begendik, ama ben goruntusunu daha cok sevdim :) O yuzden, bu tarif icin farkli acilardan cekilmis fazladan bir kac fotoraf daha koymak istedim, salata bunu hak ediyor :)


 Malzemeler,

  • 4-5 patates
  • havuc
  • mor lahana
  • dereotu yada maydanoz
  • tereyag
  • zeytinyag
  • limon
  • tuz
Yapilisi,

  1. Patatesleri haslayip, ezin. Tuz, zeytinyag, tereyag ve limon suyu sıkıp, karistirin. Patatesin miktarina ve agiz tadina gore miktarini siz belirleyin.
  2. Havuclari rendenin ince tarafiyla rendeleyin ( ben ince olsun diye robottan gecirdim) Patatesin uce bolun ve bir kismini havucla karistirin. 
  3. Dereotunu ince ince dograyin (yine robotta kullanabilirsiniz) patatesin bir kisminida dereotuyla karistirin.
  4. Mor lahanayi ince ince dograyip kalan patatesle karistirin. (ben mor lahanayi, salatalar icin kullandigim sirkeli limonlu lahanadan kullandim, bol limonlu daha guzel oluyor, tadina bakarak limon suyu ekleyebilirsiniz)
  5. Kucuk borcama yada kek kalibina sirayla duzun (sonradan ters cevirecegimiz icin, kolay cikmasi icin, ben yagli kagit kullandim) 
  6. Dolapta 1-2 saat dinlendirdikten sonra kalibinizi ters cevirip servis yapabilirsiniz
  7. Ben bir kismini ayirip, cevirdikten sonra kucuk toplar yapark susledim.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder