Bu Blogda Ara

9 Mayıs 2013 Perşembe

İskender Tarifi

Turkiye`ye gitmeme az zaman kaldi, bende buzluktaki etleri tuketiyorum.. Kalan etle doner yapayim dedim ama doneri denedigim icin, iskender yapmaya karar verdim. Ilk iskenderi yedigimde, hic hosuma gitmemisti, mis gibi donerin etini eksitmisler diye dusunmustum :) Ama bir kac kez yedikten sonra, iskenderin lezzetini aldim. Zaten benim gibi bir et oburun et yemegini sevmemesi dusunulemezdi :) Ilk kez yaptigim iskender tahminimden cok cok lezzetli oldu.

Malzemeler,
  • Yarim kilo et
  • Iki kasik tereyag
  • Pide
sos icin
  • 1 kasigi tereyag
  • 1 kasik salca 
  • 1 domates
  • kekik, pul biber, karabiber
  • tuz
Yapilisi,
  1. Eti oncelikle buzlukta dondurun. Donmus eti, buzluktan cikardiktan on dakika kadar sonra, bicakla ince ince dograyin. Kisik ateste, teflon tavada suyunu salip tekrar cekene kadar pisin. 
  2. Suyunu cekmeye yakin tuzunu atin. Suyunu tamamen cektikten sonra, yagini koyup, 1-2 dakika kavurun ve altini kapatin. Donerimiz hazir.
  3. Sosu icin tereyagini eritin, salcayi ve domates rendesini koyup yakmadan kavurun. Baharat ve tuzunu atip, bir bardak sicak su koyun. 5-10 dakika pisirip, altini kapatin.
  4. Sosunuz iliyinca, pideleri kup kup dograyin tabaginiza dizin. Sostan biraz pidelerinizin uzerine dokun. 
  5. Eti pidelerinizin uzerine koyun. Sosun birazini da etin uzerine dokup, yogurt ve domates dilimleriyle servis yapabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder