Bu Blogda Ara

6 Nisan 2013 Cumartesi

Cikolatali Kurabiyeler ( kuru pasta )

Her gun yeni bir tarif deniyorum, pastanelerde hep gordugumuz kurupasta tarifini denedim ve sonuc mukemmel. Tabi sekil itibariyle pek benzemedi, yildiz uclu bir kalibim olmadigi icin ama bende kendi sekillerimi kendim verdim catalla :) Birazini kakaolu birazini vanilyali yaptim. Kimini hindistan cevizine batirdim kimini cevize, maksat cesit olsun :)

Malzemeler

  • 125 gr tereyag
  • yarim su bardagi siviyag
  • 1 su bardagi pudra sekeri
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabarma tozu
  • 1 paket vanilya
  • alabildigi kadar un
  • kakao (istege bagli)
sosu icin;
  • 3 yemek kasigi tozseker
  • 2 yemek kasigi kakao
  • 2 yemek kasigi un
  • 1 su bardagi sut
  • sus icin: hindistan cevizi, findik veya ceviz
Yapilisi
  1. Yumusatilmis tereyagini ve pudra sekerini yoguruyoruz
  2. Siviyag ve yumurtayi ekleyip yogurmaya devam ediyoruz
  3. Un, kabartma tozu ve vanilyayida ekleyip yumusak bir hamur elde ediyoruz
  4. Yagladigimiz tepsiye hamura sekiller verip duzuyoruz. ben uzerini catalla cizdim, sizde oyle yapabilirsiniz. hamurun yarisindan sonrasina kakao kattim yarisinida kakaolu kurabiyeler yaptim.
  5. 180 derecelik firinda kurabiyelerin uzeri beyaz kalacak sekilde pisiriyoruz
  6. Kucuk bir tavada sos malzemelerimizin (seker,kakao,un ve sut) hepsini karistirip ocakta pisiriyoruz
  7. Pisen kurabiyelerimizin arasina sostan surup iki kurabiyeyi yapistiyoruz. ucunu tekrar sosa batirip, hindistan cevizine yada cevize batiriyoruz. Hepsi tamamlandiktan sonra servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder