Bu Blogda Ara

12 Nisan 2013 Cuma

Ev Yapımı Tavuk Döner


Turkiyedeyken tavuk doneri, guvenemeigim icin pek yemezdim, simdi yurt disindayim ve doneri bulamadigim icin yiyemiyorum.. Daha once evde et doneri yapmistim ve tarifini burayada yazmistim.. Gecenlerde buzlukta tavuk gogsu gorunce, bununla et donerle ayni yontemi kullanarak tavuk doneri deniyim dedim ve sonucu esimde bende cok begendik..

Malzemeler
  • 1 kemiksiz tavuk gogusu
  • 2-3 kasik tereyegi
  • pulbiber
  • kekik
  • karabiber
  • tuz
Yapilisi
  1. Tavuk gogsunu buzlukta dondurun ama tam buz kalibi haline gelmesin, bicakla kesilcek kivamda oluncaya kadar buzlukta bekletin.. 
  2. Daha sonra cikarip bicakla doner inceliginde dograyin. (tavuk buzlu oldugu icin ince bir sekilde dograniyor) 
  3. Tavuklarinizi teflon tencerenize koyun ve kisik ateste suyunu salip, cekmesini bekleyin. Tuzunu ve baharatlarini suyunu cekmeye yakin atip karistirin. 
  4. Tamamen suyunu cekince de yagini koyup, kavurun.
  5. Yanina pilavinizi, patates kizartmasini, salatanizi yaptiktan sonra, disardaki doneri aratmicaktir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder