Bu Blogda Ara

26 Nisan 2013 Cuma

Fırında Beşamel Soslu Tavuk Mantar


En sevdigim yemeklerden bir tanesi de bu. Minik tencerelerimi aldiktan sonra bu yemegi yapmak daha da hosuma gider oldu :) Siz de bu yemegi ister kucuk guvec kaplarinda, ister bu sekilde minik kaplarda yada borcamda yapabilirsiniz.

Malzemeler,
  • 1 kemiksiz tavuk gogusu
  • 9-10 tane mantar
  • rendelenmis kasar
  • kekik
  • pul biber 
  • tuz
besamel sos icin,
  • 2 kasik tereyagi
  • 2 kasik un
  • 2 bardak sut
  • tuz
Yapilisi,
  1. Tavugu kusbasi seklinde dograyip tencerede kisik ateste suyunu birakip tekrar suyunu cekene kadar pisirip, istediginiz miktarda da tuz atin. 
  2. Ayni sekilde mantarlarida kucuk kucuk dogradiktan sonra suyunu salip tekrar cekene kadar pisirin. 
  3. Tavuk ve mantari karistirip, pul biber ve kekikle harmanlayin. Frinda pisireceginiz borcaminiza yada tek kisilik kaplariniza koyun.
  4. Besamel sos icin, tereyagini tencerede eritip unla kavurun, sonra sutu ekleyip muhallebi kivamina gelene kadar karistirin. Tuzunu ve kasarin bir kismini besamel sosa rendeleyin.
  5. Besamel sosunuzu tavuk mantarin uzerine dokup, 180 derecede 15-20 dakika uzeri kizarana kadar pisirin. Kalan kasari uzerine koyup, kasarlar eriyip, biraz kizarinca firini kapatin.
  6. Sicakken servis yapin

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık Burçak çok lezzetli görünüyo tencereler de çok güzelmişş
    zülbiye ben namı diğer adsız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Zulbiye :)evet bende cok seviyorum tencerelerimi :)

      Sil
  2. Ellerinize sağlık,beşamelli tarifleri çok seviyorum,
    tencereler çok şirinmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, evet besamelli tarifleri ben de cok seviyorum ve besamelle farkli tarifler denemeye calisiyorum :)

      Sil