Bu Blogda Ara

23 Nisan 2013 Salı

Biskrem (Çikolata Dolgulu Kurabiye)

Evi kurabiyesiz birakmiyorum :) Aslinda ben pek kurabiye sevmezdim ama kurabiye yapmayi cok sevdim. Yaptikca kurabiye yemeyi de sever oldum. Bu yuzden evdeki kurabiyeler bittince, yeni bir tarif deneyerek kurabiye yapiyorum. Bugunkude ev usulu biskrem oldu. Aslinda kurabiyenin icine koymalik cikolata, bayram cikolatasi gibi yuvarlak olsa daha bir sekilli olurdu ama ben yeni cikolata almayip evdeki cikolatalari degerlendirmek istedim. Hatta , bazirlarina cikolata bitince damla cikolatadan koydum. Zaten onemli olanda, kurabiyenin icinde cikolata olmasi :)

Malzemeler,

  • 125 gr tereyag
  • 1 cay bardagi yogurt
  • 1 cay bardagi seker
  • 1 paket vanilya
  • 3 bardak un
  • cikolata parcalari
Yapilisi,
  1. Cikolata haric, tum malzemeleri karistirip, yumusak bir hamur elde edin.
  2. Hamuru merdane  yardimiyla yaklasik bir cm kalinliginda acip, su bardagiyla yuvarlak sekiller kesin.
  3. Her seklin icine cikolata parcasi koyup, cikolata icinde kalacak sekilde arkasindan katlayin. 
  4. Katli kismi tepsiye gelecek sekilde, kurabiyelerinizi tepsiye dizin. Bicak yardimiyla kurabiyelerinizin uzerine baklava dilimleri cizebilirsinz, biskremde oldugu gibi.
  5. Onceden istilmis 180 derecelik firinda pisirin.  

1 yorum: